maanantai 22. huhtikuuta 2013

Siipeensä ottanut

Koska teipillä paikattu imuputki oli yhä paikallaan, päätin ottaa sen pois samalla kun  ketjukiristimen vaihtoprojekti oli kesken. Kuitenkin se on tilattava jostain ja varmistuttava että tulee tilattua sitten oikeanlainen osa.

imageHitusen veemäisessä paikassa se ahdin ja siten imuputken toinen pää koneen takana oli. Virittelin imuputkeen pitkän alumiiniputken millä sai kivasti vääntövartta turbon puoleisen pään irroittamiseen. Imuputki lähtikin näppärästi lopulta irti ja letkuklemmarit tipahtelivat jonnekin konehuoneeseen. Onneksi tuli hankittua Motonetistä metrin mittainen noukkija, jolla sai kadonneet kilkkeet kaiveltua koneen alta.

image

imagePahin ylläri paljastui kun otin kännykällä kuvia (onneksi Lumiassa on salamavalo) ahtimen siivistä.

Voihan perse.  Vaikuttaa siltä, että ahdinkin joutuu nyt remontin alle! Osasta siipiä on palasia pois ja jokunen lapa näyttää myös vääntyneeltä. Pitääpä kysyä viisaammilta, mitä tässä nyt olisi hyvä tehdä. Kaipa noita ahtimia joku on korjannutkin ja vaihtanut sisukalut ehjiin. Tiedä sitten miten pitkäikäisiä tuollaisista virityksistä saa, vaikka puhaltimella ei vaihdon (ed. om.) jälkeen mun toimesta paljoa ole ajettukaan.

Välyksiä tuntui akselista kokeiltuna ihan selvästi. Pitkittäisvälystä (?) akselinsuuntaisesti tökkiessä ehkä n. 5mm, poikittaisvälystä (?) akselia heilutellen sivuttain n. 2-3mm.

Käsittääkseni koneeseen on pultattu vakiomallinen ahdin. KKK K03 taitaa olla S3:ssa vakiona, mutta ilmeisesti ovat jotkut ovat vaihtaneet puhallinta vähän kestävämpään malliin, etenkin jos laite on lastutettu. Ihmettelyt jatkuu.

 

29.4.2013 – Uusi imuputki

Uusi imuputki saapuikin jo postisedän mukana. Melko rivakasti tuli alle viikossa. Värinä tosin ärsyttävä sininen, kun en tajunnut katsoa minkä väristä silikonia sieltä oletuksena lähetellään. Kaipa se tuokin menee.

Näytti oikeanlaiselta ja vaikutti olevan sopiva lukumäärä oksia about oikeissa kohdissakin, joten jää odottamaan nyt kiristimen vaihdon valmistumista, ennenkuin heitellään paikoilleen. Ja mahdollisesti sitä ahtimen vaihtoa, ellen nyt sitten teetä sen jollain kun vaikuttaa olevan melko vittumaisessa paikassa alkaa tallissa vääntämään.

imuputki

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti